Çin’de tüketici gelirlerinin artması ve kentleşmefaktörlerinin etkisi ile sağlıklı beslenmeye, organikürünlere ve yeni tatlara yönelim (zeytinyağı gibi)ile birlikte lüks tüketime, sağlıklı, yenilikçi ve kaliteliürünlere talep artmaya başlamıştır. Dünya gıdaithalatında 2. sırada olan ülkenin gıda maddeleriithalatı 2001-2018 döneminde 8 milyar Dolar’dan 118milyar Dolar’a ulaşmış olup, dünya gıda ithalatındanaldığı pay %10 civarında bulunmaktadır. 2018yılında Çin’e 149 milyon Dolarlık toplam tarım-gıdaürünleri ihracatımızın içinde, 132 milyon Dolarlıkgıda maddeleri ihracatı yer almakta olup, 2008-2018 yılları arasında ülkeye gıda ihracatımız 7 kattan fazlaartmıştır.
Çin’e ihracatımızda potansiyel arz eden vehalen ihracatı yapılan gıda maddeleri: Kiraz, fındık,Antep fıstığı, kuru meyveler, zeytinyağı, ayçiçeğiyağı, şekerli ve kakaolu mamuller, meyve suları,organik gıdalar, belirli balıklar (ton balığı, alabalık )ve diğer su ürünleri (deniz patlıcanı, yumuşakçalarve kabuklu deniz ürünleri ), içme suyu, buğday unu,çay, meyve ve bitki çayları, baharatlar, makarna,bulgur, bal, reçel, bisküviler, konserve gıdalar, soslarve kirazdır. Çin tarafından henüz ithal izni verilmemişolan potansiyel ihraç ürünlerimiz ise: Su ürünlerininyukarıda söz edilmeyen bölümü, süt mamulleri,beyaz et, kiraz dışındaki yaş meyve ve sebzelerdir.Ülkenin geniş bir coğrafyaya yayılmış olmasınedeniyle bölgeler arasında gelişmişlik düzeyinde vetüketici tercihlerinde önemli farklılıklar bulunmaktadır.
Gelişmişlik düzeyi, pazar büyüklüğü, tüketici alımgücü açısından ülkenin güney ve kıyı bölgeleri diğerbölgeleri geride bırakmaktadır ve yabancı iş çevreleribugüne kadar bu bölgeleri tercih etmiştir. BaştaYangze Nehri Deltası’ndaki şehirler ve eyaletlerolmak üzere (Şanghay, Nanjing, Wuhan, Chongqingve Chengdu başta olmak üzere toplam 14 şehir) kıyıbölgesindeki yerleşim alanları ülke ortalamasınınüzerinde yaşam standardına sahiptir.